Het Laborama Quality Service Label
Het Laborama Quality Service label is een hulpmiddel dat over lange termijn wil bijdragen tot het bewaken van de kwaliteit van servicing die de leden van Laborama, als invoerders, producenten en verdelers van laboratoriumapparatuur bieden aan hun klanten.
Dit label wordt gelanceerd als bewaking van de diensten geleverd door de servicing afdeling van bedrijven die op de markt aanwezig zijn.
Enkel bedrijven die lid zijn van Laborama en die voldoen aan de gestelde eisen kunnen het Laborama Quality label verwerven.
Doel
Laborama richt zich op het in stand houden van kwaliteit en op ethisch en ecologisch ondernemen binnen de laboratoriumsector in brede zin.
Werken met bedrijven die lid zijn van Laborama is voor de gebruikers van laboratoriumapparatuur een garantie voor een ernstig en degelijk partnership.
Met dit label wil Laborama erover waken dat elke organisatie die actief is in de laboratoriumsector kwaliteit garandeert en continu werk maakt van verbetering.
Het einddoel dat de federatie wil bereiken met het toekennen van het Quality label is:
- dat gebruikers van laboratoriumapparatuur op elk moment zeker zijn van de performantie van de laboapparaten die zij in gebruik hebben en dat zij in alle veiligheid kunnen vertrouwen op de bekomen (meet)resultaten.
- zij verzekerd zijn van de beste service en mogen rekenen op vakkundig advies van specialisten
- hun apparatuur optimaal onderhouden wordt en zo een maximale levensduur geboden wordt