Om de naamsbekendheid van Laborama als federatie en expo te vergroten, willen we een sectorcampagne starten bij Kanaal Z/Canal Z, de enige nationale TV-zender die staat voor betrouwbare financieel-economische berichtgeving.
Een sectorcampagne wordt op de zender een 'Z-programme' genoemd. In ons specifieke geval zou dit dan Z-Labo worden. Een campagne bestaat uit een reeks van 8 à 10 afleveringen. Elke week wordt er dan op een vaste dag één aflevering uitgezonden.
De aflevering wordt de dag ervoor aangekondigd via een trailer. Op de dag van uitzending zelf, wordt de aflevering in een loop geplaatst en elke 28 minuten herhaald. De afleveringen worden zowel op Kanaal Z als op Canal Z uitgezonden.
Een aflevering duurt ca. 5 minuten over een looptijd van 8 à 10 weken: elke week wordt er één aflevering getoond. Deze aflevering is opgebouwd volgens een vast stramien: opening credits, intro door een expert met eventueel cases, 3 minuten reportage en final credits. De 3 minuten binnen deze aflevering vullen we zelf in. We kunnen werken in thema's, toepassingen of sectoren.
Kanaal Z / Canal Z heeft een dagelijks bereik van 450.586 kijkers: 309.962 in Vlaanderen en 144.348 in Wallonië.
De kostprijs voor een dergelijke campagne is 71.042€ voor 8 afleveringen of 88.361€ voor 10 afleveringen of ca. 8880€ per aflevering.
Laborama zou in beide scenario's 2 afleveringen voor zijn rekening nemen. Hierdoor blijven er 6 à 8 afleveringen beschikbaar voor geïnteresseerde leden.
Verder engageert Laborama zich voor een groter deel dan de 2 afleveringen. Wij houden de bijdrage voor leden op 6.000€. De rest past Laborama bij.
De enige optionele kost is deze voor ondertiteling zijn. Deze komt op 600€ per aflevering.
Bent u geïnteresseerd om deel te nemen aan deze reportagereeks, dan graag een seintje op info@laborama.be. We kunnen dus voor 6 of 8 leden een presentatie/testimonia van uw bedrijf realiseren.
VIa deze link kan u enkele slides met meer info downloaden..
Met vriendelijke groet,
Team Laborama