Info Session : Workshop Social Media

 

Weet u niet goed meer waar te beginnen met al die social media? Of kan u wel een opfrissing gebruiken?

Schrijf u dan vandaag nog in voor de Workshop Social Media. 

In deze 2-delige workshop krijgt u een overzicht van het social media landschap, gaat u dieper in op de werking ervan en gaat u uiteindelijk zelf aan de slag met het aanpassen van profielen en pagina's en plaatsen van posts. 

Deel 1 gaat door dinsdag 19 november vanaf 13u.

Deel 2 gaat door op dinsdag 14 januari vanaf 13u.

 

De workshops gaan door in de Laborama kantoren te Zellik:

Z.1 Researchpark 310
1731 Zellik

 

De workshop wordt gegeven door Christophe Toye, freelance communicatietrainer bij I Like Media. Christophe is gespecialiseerd in digitale communicatie en heeft ruime ervaring in zowel profit als non profit. Hij runt daarnaast ook een webshop, begeleidt laatstejaarsstudenten aan de Hogent en geeft opleiding voor I Like Media over alle facetten van digitale communicatie; 

 

Deel 1 (halve dag): Overzicht en werking van social media

  • evolutie van digitale communicatie + overzicht van social media in België: wat is het en wat kun je ermee bereiken? 
  • het werkt het algoritme van Facebook (en bij uitbreiding van Instagram)?
  • LinkedIn is in opmars: wat is het en hoe gebruik je het?
  • wie gebruikt Twitter (nog) en waarom? 
  • plaats en toekomst van Youtube (en video in het algemeen)
  • interactie op social media: waar en waarom reageren mensen (klanten, partners, stakeholders) en hoe reageer je daar op? 
  • enkele korte topics tussendoor: privacy, planning en strategie, ...

Dit dagdeel is een presentatie met interactie met de deelnemers. De presentatie wordt achteraf bezorgd via een online link. 

Deel 2 (halve dag): Social media in de praktijk (profielen, pagina’s, posts, enz.)

  • We gaan aan de slag met onze eigen profielen en met de organisatiepagina’s:
  • hoe is een profiel en een pagina opgebouwd in Facebook en op LinkedIn; welke items zet je openbaar en hoe kunnen die door klanten/partners gevonden worden?
  • hoe bouw je een pagina op, hoe schrijf je wervende posts, waar haal je inspiratie, hoeveel tijd besteed je hieraan? 
  • variatie in je posts zorgt ervoor dat je verschillende doelstellingen kan dienen: informeren, werven, verkopen, sensibiliseren, rekruteren, ...
  • wat publiceer je op social media en welk effect heeft dat? Voorbeeld van contentplanning en -strategie (met sjabloon voor de deelnemers)

In dit dagdeel gaan we concreet aan de slag. Laptop meebrengen is dus noodzakelijk.

 

De inschrijving voor Laborama leden is gratis.